Kuta

11 november 2022 - Kuta, Indonesië

Op 10-11 midden in de nacht geland op vliegveld Denpasar, Bali.  We hadden van te voren al een taxi besteld.  Maar eer we van dat vliegveld af waren, dat duurde zeker één uur. We moesten nog steeds onze vaccinatie's laten zien,🤓  paspoortcontrole en nog net voordat we bij de douane waren moesten we nog een formulier invullen. Vragen als, waar kom je vandaan, in welk hotel verblijf je, wanneer je van plan bent om terug te gaan en wat je werk was. Pensionado stond er niet bij🌞😜 Vroeger kon je zo'n formulier van te voren in het vliegtuig invullen, nu zijn ze slimmer, er stonden 10 computers, je mocht het digitaal invullen, goed Joh 👍maar al snel bleek dat 5 van de 10 computers niet werkte. Gelukkig was het rustig omdat het midden in de nacht was en ons vliegtuig bijna leeg was, maar je zal daar maar staan met 300 man die allemaal zo'n formuliertje moeten invullen op computers die maar half werken. Ad had alles ingevuld op een computer die tenminste werkte, maar toen hij de scancode uit wilde printen, deed de printer het niet en moest hij vervolgens naar een andere computer, alles weer opnieuw invullen. De mijne deed alles goed, dus Ad ook op mijn computer. Bij de douane wordt de code gescand en heb je ook nog kans dat je koffer door de scan moet, gelukkig konden we doorlopen. De taxichauffeur heeft lang op ons moeten wachten. Op naar ons hotel in Kuta, kort ritje

IMG_20221110_134402

Leuk hotel, alles erop en eraan, beetje oud en wat achterstallig onderhoud, met name de douche, maar een sfeervol en heel belangrijk,  rustig gelegen hotel, midden in centrum van Kuta.

Sinds we in Azië zijn gaan we regelmatig naar een massagesalon. In Thailand gingen we om de 2 dagen of 3 dagen. In iedere straat vele salons, dus je kunt kiezen. Meestal zitten er vóór zo'n salon wel 10 meisjes, die je allemaal naroepen, massaaaaag.

IMG_20221111_195144

(Deze gingen er goed voor zitten om op de foto te mogen)

Thaise massage's  is een soort massage waarbij je wel tegen een stootje moet kunnen, dat zijn behoorlijk harde en diepe massage's en ze gaan met de ellebogen en stevige duimen hard over je lichaam.  Dat kan soms zeer doen, maar het voelt daarna echt goed, schijnt goed te zijn voor de doorbloeding. Ook hebben we regelmatig oliemassage's genomen, heerlijk ontspannen. Ook in Bali staan de massage's hoog in aanzien en een gewoon straatbeeld, vele massagesalons. Nu we in Kuta zijn, vanavond maar weer eens een massage nemen, we kiezen voor een oliemassage. We kijken meestal goed naar de prijzen, want daar zit veel verschil in. We zagen een salon, meisjes riepen masaaag, het was een redelijke prijs en wij stemde in voor een behandeling. Wat schept onze verbazing, er kwamen geen meisjes masseren, maar 2 jongens, even omschakelen maar Oke, dat kan natuurlijk ook. Eigenlijk maakt het ook niet uit, want je ligt met je gezicht naar beneden in zo'n gat en je ziet niet eens wie er nu bezig is. Jongen, meisje, knap of lelijk, voor hetzelfde geld is het zo'n xylifresh masseuse. 😜. In eerste instantie was hij heel voorzichtig bezig, en toen dacht ik nog, nou zo'n Thaise massage is toch wel een stuk steviger. Op een gegeven moment vroeg hij of ik een steviger massage wilde en ik zei prima. Nou daar had ik toch in het begin effe spijt van, echt een stevige massage, hij ging met zijn ellebogen over mijn kuiten, man wat deed dat zeer en zijn duimen diep over mijn huid rollend. Ik voelde wel dat ik grondig behandeld werd. Toen ik me omdraaide, zag ik eigenlijk pas met wie ik van doen had, een jong manneke, klein van stuk, maar een paar stevige kleine gespierde handen, waarvan ik dacht die rolt al mijn vet uit mijn lijf😂 haha. Aangezien je bloot ligt leggen ze netjes een doek over je heen en alleen de uitstekende delen (armen en benen)worden behandeld. Daarna rug. Alles heel correct en netjes en met vol respect behandelden ze ons. We waren allebei super tevreden over deze massage. Deze jongens kwamen uit Java vertelde ze, woonde in een klein kamertje, ver van huis en haard.  We gaven ze een dikke fooi en ze kregen een fiks compliment van ons. Zij al buigend, stapten we voldaan naar buiten.

Daarna gingen we naar de overkant bij een restaurantje die Hollands eten verkochten. We wilden geen eten, maar we werden naar binnen geroepen door een paar Indonesische Hollanders. Een stel druktemakers maar super gezellig. Bitterballen gegeten en biertje erbij, nou ja, het werden 2 biertjes. Binnen een half uur waren we dikke vrienden en we moesten zeker oud op nieuw met hun komen vieren. Zo snel gaat dat haha😏.

Op een gegeven moment komt er een meisje huilend uit de massagesalon aan de overkant, waar wij dus net een massage hadden gehad. Dat meisje was enorm dronken, dat kon je wel zien en   kwam huilend vertellen dat ze tijdens de massage in slaap was gevallen en dat zij door een van die jongens was aangerand. Wa 😱. Ze werd opgevangen door een vrouw op het terras en vijf mannen die in ons etablissement zaten en flink bier hadden gedronken, stonden gelijk op en liepen met zijn allen naar de massagesalon om verhaal te gaan halen. Die jongen van de overkant, zag die vijf mannen aankomen en zette het op een rennen en via de achterdeur vluchtte hij weg. Tja, en dan is de vraag wie moet je nou geloven, dat meisje ? Zo dronken als een tor of had die jongen dat nu echt gedaan, vooral ook omdat hij weg vluchtte. Wij vertelde dat wij daar zojuist een massage hadden gehad en die jongens zeer correct waren geweest. Ik zei nog, die jongen heeft niet een verkeerde handeling verricht bij mij, Nee maar dat snapte ze wel😂

Het bleek dat het meisje al de hele dag had zitten drinken, was 's middag al stomdronken. Volgens haar verhaal had hij met zijn nagels haar gekrast op haar rug en benen en dat liet ze zien, and he fingerd me, zei ze. Daar schrik je toch wel van. Er werd volop gespeculeerd wat er gebeurd kon zijn en de jongen was bij voorbaat schuldig verklaard, wij hadden daar zo onze vraagtekens bij.

Wij hebben ons maar en beetje afzijd gehouden. Die mannen wisten welke scooter van de weggevluchte jongen was en deze werd plat op de stoep gelegd. De scooter werd scherp in de gaten gehouden, wellicht dat die jongen zijn scooter zou komen halen. Daar hebben we maar niet meer op gewacht en zijn maar weggegaan, want dit zou zomaar eens uit de hand kunnen lopen en daar wilde wij niet bij zijn.

Wat een rare avond. We hebben er verder niets meer van gehoord.

1. Jacqueline Van de Ven:
    Enerverend dagje. 🤣
  2. Jan:
    11 november 2022
    Zo maak je nog is wat mee
    In je die massage ook leren
    Nog veel plezier
  3. Anke:
    Ge makt wa mee🤭
  4. Nelleke:
    11 november 2022
    Nou, die massage zie ik wel zitten, dat weet je! Wel heftig wat er allemaal gebeurt...je had ook alleen die fooi kunnen geven hè, zonder massage..haha...wat een werk voor dat manneke.. je maakt wat mee, maar niet teveel over nadenken. Maar is moeilijk denk ik...verschrikkelijk allemaal....
  5. Mieke:
    13 november 2022
    Bizar verhaal Marion en in wat een vreemde situatie kun je zo terecht komen.