Pattaya

28 oktober 2022 - Pattaya, Thailand

Pattaya was tot de jaren zestig een vissersdorpje. Het toerisme begon tijdens de oorlog in Vietnam , toen Amerikaanse militairen arriveerden voor R&R (rust en ontspanning). Een grote groep die op 29 juni 1959 vanuit een basis in Korat arriveerde en huizen huurde van Phraya Sunthorn aan de zuidkant van het strand, op wat nu bekend staat als de "Strip",  Pattaya is nu een stad met 1 miljoen inwoners. Vele alleenstaande mannen uit diverse landen bezoeken Pataya om hun geluk te beproeven met de prachtige meisjes die hier rondlopen.

IMG_20221028_134719

IMG_20221026_102609

Op de foto's zie je ook een schattig klein meisje, in de bahtbus kroop ze mooi tussen ons in en wij dachten, goh wat vrij is zo'n kind.  Haar moeder maakte een foto. Zo'n schatje, we voelde ons gestreeld dat ze zo lief tegen ons aankroop, ware het niet, dat moeder daarna wel geld vroeg voor de foto, haha😂

IMG_20221026_095736IMG_20221026_151640

Ons hotel heet Sutus Court en staat midden in het centrum van Pattaya, met zwembad en jacuzzi. Beetje rommelig maar schoon.

Alle restaurants en winkels binnen loopafstand. Een gerecht als dit kost tussen de €2,80 en €3,50

IMG_20221025_204702

1. Nelleke:
    28 oktober 2022
    Hartstikke mooi allemaal. Wat een heerlijk weer..hier ook trouwens..en wat een grap met die foto!! Leuk om te lezen....groetjes...xxx
  2. Anny van Breda:
    28 oktober 2022
    Grappig! Ik zie het zó voor me!
  3. Rita:
    28 oktober 2022
    Je hebt daar een kind voor dat jij er erg in hebt lachen dat mensen daar geld voor willen hebben
  4. Mieke:
    30 oktober 2022
    Schrijnend dat een kind moet worden ingezet om wat geld te verdienen. Goed dat jullie dat kunnen geven dan. Geniet ondertussen van al het heerlijks en moois!