Villa Lovina beach

24 november 2022 - Seririt, Indonesië

Net geappt met vriendin, dat we in rustig vaarwater verkeren, alles zen en heel rustig in villa Lovina beach. En dat veranderde precies op dat moment,  ala minuut. Zitten we rustig op het balkon van villa 2 te genieten van het prachtige uitzicht over de rijstvelden en druivenranken met op de achtergrond de bergen,

IMG_20221119_164435

komt er een app binnen dat er zojuist geboekt is bij villa 2, het was 16.00 uur en die gasten komen over een kwartier aan. De vorige gasten waren net vertrokken. De staff was al bijna allemaal naar huis, behalve Madeh, de manager van housekeeping. We vertellen haar dat er over een kwartier nieuwe gasten komen voor villa 2. No mr Ad, you are Joking. No, it's for real, they coming now. Noooooo, you are Joking. No Mahde it's not a joke,  you need to prepare villa 2, they coming now. But mr. the house is not clean, all the beds are not ready, want ze dachten, we poetsen morgen wel, want er komen toch geen gasten. Mahdeh en de staff waren hier dus even niet op voorbereid. Met spoed wordt de rest van de staff  gebeld, die waren net thuis aangekomen. Binnen 10 minuten waren de 2 dames alweer terug en zij vlogen meteen alle kanten op. Lakens strijken, bedden opmaken, schoonmaken.

IMG_20221122_105048

Ad liep te sjouwen met de waterdispenser die net die middag kapot was gegaan, ik plukte de blaadjes van de stoep en veegde wat bij. De man van de security hielp zelfs mee. Alles in rep en roer, over 10 minuten moet het klaar zijn.

IMG_20221122_105010

Wat een geweldig team is het toch, lachend en vrolijk door elkaar heen rennend krijgen ze het voor elkaar terwijl ze weten dat ze nog niet naar huis kunnen en voor de nieuwe gasten moeten koken. No problem, dus op de scooter boodschappen doen en pas rond 20.00 uur naar huis. Ze zijn blij dat het druk is en dat er eindelijk weer reuring is. Het heeft hier 2 jaar stil gelegen vanwege corona en het personeel is blij met hun werk. Opgelucht zitten we allemaal te wachten tot de gasten komen en wordt er nog even nagepraat hoe snel alles klaar was. 👍

IMG_20221122_104358

20220220_180720

De gasten in villa 2 zijn Indonesisch jongelui uit Java, een stel jonge enthousiaste mensen met een flair en smile vertellen ze wat ze in Bali komen doen. Het lijkt of de hele wereld aan hun voeten ligt en alles wordt op film vastgelegd. Overenthousiast vertellen ze dat ze in Lovina een expositie hebben, iets met kerst en eten, maar helemaal duidelijk is het niet. Wij zijn ook uitgenodigd om te komen gratis bier.😀 Maar wij krijgen de volgende dag ook gasten, we bedanken ze voor de uitnodiging. We krijgen 3 Nederlanders op bezoek die wij in Kuta hebben ontmoet.

Dus moet de staff ook in villa 1 weer aan de gang, bedden opmaken en cleanen en voor diner zorgen.

Tevens moeten ze ook nog voor de gasten in villa 2 zorgen en die willen uitgebreid indonesisch ontbijt, dat betekent dat er gekookt moet worden. Ik voel me dan best wel een beetje schuldig, maar de dames gaan vrolijk door.

De volgende dag komen de Nederlanders aan, ja die waren helemaal verrast waar ze terecht kwamen en zijn nu heerlijk aan het genieten van hun extra vakantie uitje.

IMG_20221123_163746

1. Nelleke:
    24 november 2022
    Tjonge jonge toch. Ergens iets fout gegaan? Gelukkig staat er een goed team die ook nog niet mopperen..Geweldig hoor..Het gaat jullie goed zo te horen en zien. Fijn hoor. .tot horens weer en ......geniet..XXXX
  2. M.A.I. van Casteren:
    24 november 2022
    Neehoor, niet fout gegaan, laatste tijd veel lastminute boekingen. Kwam vroeger niet veel voor, maar met de techniek van tegenwoordig, krijg je ineens op de dag zelf boekingen binnen. Lastig, dat wel. 😏
  3. Rita:
    24 november 2022
    Ja dat is dan wel even een positieve prikkel💰💰💰💰 maar dat is ook weer mooi om te zien dat het personeel daar zo goed op inspringt je maakt het nu van dichtbij mee . geniet van je bezoek 😄😄
  4. Mieke:
    24 november 2022
    Jullie hebben een dreamteam. Fijn dat het goed is gekomen. Niet verkeerd om ook de handen uit de mouwen te steken. Je zou het zomaar verleren : )
  5. Marina:
    27 november 2022
    Wij een prachtige ervaringen die je daar allemaal opdoet . Een volkomen ander leven!!
    Veel plezier met de nieuw verworven contacten uit Nederland.