Bangkok, en plannen die wijzigen

9 november 2022 - Bangkok, Thailand

Sinds 2 dagen in Bangkok. Een potpourri van uiteenlopende indrukken. Van markten met kleine standjes

IMG-20221109-WA0007

en verkoop vanaf scooters, tot grote malls, zo groot dat je kan verdwalen, 5 verdiepingen volgepropt met kleding. Eergister dus naar Babea shoppingmall gegaan, dat is een soort groothandel, als je meer stuks koopt,  dan wordt de prijs lager. Vanaf ons hotel kun je er met de klongh kanalboat. Die Klongboat zou een mooi spektakel worden vertelde Ad, je moet héél snel instappen, want hij vaart meteen weg en vaart dan op volle kracht door het kanaal.  Nou dus wij stappen heel snel in die boot, haha blijft ie gewoon liggen wachten en daarna voer de boot heel langzaam weg.  😀. Tijden veranderen, ook hier zijn regels strenger geworden, want de boot vaart namelijk langs een dichtbevolkte wijk, dus langzaam varen, anders gaat het behoorlijk klotsen.

IMG_20221107_101645IMG_20221107_100252IMG_20221108_101151

IMG_20221107_100141

Eenmaal In the mall, kijk je je ogen uit, winkels volgestouwd met stapels kleding. Ad koopt daar altijd zijn blouses, dus zoeken naar het blousewinkeltje. Nou zoek maar eens naar 1 winkeltje in een mall van 5 verdiepingen honderden meters lang. Na uren bijna alle verdiepingen te hebben doorlopen, hadden we de desbetreffende winkel nog niet gevonden. Terug naar beneden. We bleven op de 3e verdieping even hangen, even zitten, wat drinken. We  overwogen om er maar mee te stoppen, Ad liep al weg. Nog één afdeling dan, en wat schept onze verbazing, juist op het laatst gevonden. Hij heeft zijn blouses. Gelijk een hele stapel, goeie korting, dan kan ie voorlopig vooruit. Ik heb niks gekocht, ik heb mijn koffer nog vol met niemendalletje.

De volgende dag naar de andere  grote mall MBK, wederom bereikbaar via de klongh boat en vervolgens met de metro. Het systeem in de metro ging super gemakkelijk, van-naar intoetsen, papieren geld erin stoppen, wisselgeld en kaartje onder in het bakje. Een kind kan de was doen. MBK een modernere mall, met zelfs wat kunst op het plein. Duurder, maar wel sjieker.

IMG_20221108_113741

IMG_20221108_103253

Oke, daar heb ik maar een hoedje gekocht. Ad nog een paar wandelschoenen. Terug naar hotel

IMG-20221109-WA0006

de klongh boat genomen, we snapten er niks van, moesten méér betalen en halverwege moesten we allemaal uitstappen, dit was het eindpunt. Voor ons helemaal niet, we zaten midden in het centrum en we wisten ook niet waar we op moesten stappen naar het volgende klonghboat. Dus maar de stad ingelopen en een tjuk tjuk genomen naar het hotel

IMG_20221108_141350

Dwars door het centrum van Bangkok en ik zal je zeggen, dat is behoorlijk druk verkeer. Het rijdt allemaal door elkaar, links rechts wordt je ingehaald en de tjuktjuk chauffeur zoekt elk klein gaatje om er tussendoor te manouvreren, dan moet je wel een goede chauffeur zijn.

IMG_20221108_100610IMG_20221108_100549

IMG_20221108_100438

Ons hotelletje ligt langs een kanaal lekker rustig, in the old town. Er wordt buiten gebakken en gekookt met geïmproviseerde buitenkeuken tjes

IMG_20221108_185124IMG_20221108_100647

Morgen vertrekken we naar Bali, onze plannen zijn weer gewijzigd. In eerste instantie zouden we vanuit het vliegveld Denpasar naar de villa in Lovina beach gaan, ware het niet dat plots gister een boeking voor de villa binnen is gekomen en nu beide villa's bezet zijn, 18 november komt er een villa vrij. Eerst dachten we, dan blijven we in Thailand, maar bij nader inzien nemen we toch de vlucht naar Bali en gaan we in Bali rondtoeren. Ons eerste hotelletje hebben we al in Kuta geboekt, van daar uit zien we nog wel wat we gaan doen. Echte nomaden beslissen pas, als de tijd rijp is. 😜

IMG-20221108-WA0004

1. Rita:
    9 november 2022
    Lijkt veel op van Tilburg Mode ook een paar verdiepingen vol gepropt met kleding en stapel korting 😂 groetjes 💋
  2. 9 november 2022
    Ziet er wel gezellig uit allemaal
  3. Mieke:
    9 november 2022
    Wat een leuk verhaal weer Marion en door die foto's reis ik echt een stukje mee :)
  4. Peter:
    9 november 2022
    Volgens mij zit Ad de boel op te kloten met zijn snelle boot.
  5. Nelleke:
    10 november 2022
    Haha, dacht ook meteen aan grapje van Ad, snel instappen, jaja .ik ga watertanden van al dat heerlijke eten..geen fiets meer gepakt dus in Bangkok...wel avontuurlijk hoor bij jullie. Kan elke dag veranderen, spannend! Groetjes van ons..en....Geniet
  6. Marina:
    10 november 2022
    Jeetje al bijna 2 mnd onderweg. Kan je nagaan hoe weinig we nog contacten. Maar vanaf nu reis ik mee. Erg leuk om te lezen hoe het jullie vergaat.
  7. Lieke van Casteren:
    11 november 2022
    Nou jullie zijn heel flexibel, dat is ook avontuurlijk. Net als Nelleke watertandde ik ook bij Thais eten. Nu weer een heel andere cultuur in Balie. Geniet ze.xxx