Van Koh Chang naar Pataya

4 november 2022 - Koh Chang, Thailand

Zoals ik al zei in mijn eerste blog, planningen zijn om eventueel van af te wijken. Dat is bij ons zeker van toepassing. We zouden op Koh Chang 4 nachten blijven. Na 3 nachten hadden we al besloten om er toch een paar nachten bij te boeken, zo heerlijk rustig hier, prachtig verblijf aan zee, lekker met de scooter rond en mooie strandjes opzoeken, leuk dorpje met kleine restaurantjes,  waar we heerlijk konden eten, wat wil je nog meer.

IMG_20221101_160759IMG_20221031_120730IMG_20221031_120739IMG_20221102_164131

En aangezien we pas 19 november bij het huis van Ad in Bali terecht kunnen  (omdat beide huizen verhuurd zijn) kunnen we nog 3 nachten langer blijven, zogezegd, zo gedaan, 3 nachten zouden we bij gaan boeken, ware het niet dat er plots een annulering was bij een van de huizen in Bali, vervelend, maar ook fijn, want dan kunnen we eerder naar Bali. In plaats van 19 november gaan we 9 november naar Lovina Beach in Bali, de vlucht is inmiddels geboekt, dus daar kunnen we niet meer van afwijken. Haha😀Dit betekent dan ook dat we toch maar eerder naar Pataya gaan, nog een paar nachten daar verblijven en dan naar Bangkok voor een paar dagen en op 9 november naar Bali. Zin an. Nu zitten ik we hier te wachten op de taxibus, ik ben benieuwd wat dit zal gaan brengen.

IMG_20221103_090203IMG_20221102_164058

Ha 😀 Alles liep gesmeerd met de taxi, wel een half uur te laat dat wel, dat noemen we dan maar Thais halfuurtje, maar geen overstap naar een andere bus of wachten bij de ferry, gewoon lekker blijven zitten. Een ontspannen ritje van half 10 tot 15.00 uur voor een rit van 287 km.

Weer terug bij ons vorige hotel, was mijn grote koffer, die onder in de kelder stond, toch ff kwijt. Er stonden wel 50 koffers, uiteindelijk stond ie natuurlijk ergens helemaal achteraan.

Toch maar een andere kamer genomen, omdat ook hier een renovatie plaats vind en dat de vorige keer een enorme bak herrie gaf. Ze hadden nog een kamer beneden. We kwamen in een donkere gang, de kamer zag er niet fris uit en stonk, rioollucht, en het balkon was een donker plaatsje met uitzicht...... Jawel een muur. We voelde ons helemaal opgesloten. Dus ik naar voren voor een andere kamer. Onderweg kwam ik ook nog een enorme grote kakkerlak door die donkere gang geen lopen, gatver.  Ja, ze begrepen het ,op de 5e verdieping wasnog een kamer vrij. Oke, eerst gaan kijken. Nou wat een verschil, een grote lichte kamer, gerenoveerd met uitzicht over de daken. Prima.

IMG_20221104_125945

En natuurlijk een heerlijk zwembad

1. M van Gogh:
    4 november 2022
    Zo wat een belevenis. Lekker genieten hoor
  2. Mieke:
    4 november 2022
    Je hebt het weer aardig voor elkaar gekregen Marion. Ad mag blij zijn met jou 😀
  3. Anke:
    5 november 2022
    Dit noemen ze nu backpacken, niets plannen. Nergens voor nodig, het komt zoals het komt.
  4. Nelleke:
    6 november 2022
    Jeetje. Wat een toestand Marion, maar het hoort ook wel een beetje bij jou,( ons,) haha...geniet!!!!